bedrijfsnaam,personal branding,

Hallo Bart Waterschoot, dag Aangenaam Anders

Als een klant zijn bedrijfsnaam wil veranderen dan raad ik dat bijna altijd direct af. Immers met je bedrijfsnaam heb je jarenlang een reputatie en bekendheid opgebouwd in je netwerk en dit vertegenwoordigt dus een enorme waarde voor je bedrijf. Toen ik 6 jaar geleden Aangenaam Anders begon was dat een sterke naam die perfect paste bij wat ik deed en wilde uitstralen richting mijn klanten. Inmiddels is echter mijn focus veranderd en ben ik – ondanks dat ik nog steeds geregeld positieve reacties krijg op Aangenaam Anders – ook anders gaan kijken naar mijn bedrijfsnaam.

In deze blog 5 doorslaggevende redenen waarom ik uiteindelijk toch voor een andere naam heb gekozen.

1. Je doet zaken met mij, oftewel Bart Waterschoot

Mensen willen met mensen werken. Niet met een bedrijf. Dat wil ik niet alleen, dat willen mijn klanten ook. Tegen mijn klanten roep ik altijd heel hard: verschuil je niet achter je bedrijf. En laat meer van jezelf zien. Met deze nieuwe site hoop ik daar het goede voorbeeld in te geven! 

2. Er wordt meer gezocht op Bart Waterschoot

Aangenaam Anders is qua naam makkelijk te onthouden. Maar 1 ding onthouden mensen toch beter als ze mij kennen. En dat is mijn eigen naam. Als ik kijk in Google Analytics dan wordt er ook meer op mijn eigen naam gezocht dan op Aangenaam Anders.

3. LinkedIn en personal branding

In het verlengde van de twee vorige punten, speelt LinkedIn een belangrijke rol voor mijn business. Klanten vinden mij vanuit het netwerk en referenties van anderen. En 3x raden op welke naam ik daar gevonden word…

4. Verschuiving focus

Aangenaam Anders heeft een bepaalde positionering in de markt waar ook een bepaald imago aan gekoppeld is. De laagdrempeligheid en de pakketten heeft mij veel gebracht. Nu ik mij echter op ander soort klanten richt met andere diensten zoals workshops, sparring en interim, sluit dit niet meer volledig aan.

5. Nieuwe site

En dan was er nog het feit dat mijn site niet optimaal responsive is en dat niet alle content meer past bij mijn huidige focus. Goede reden dus voor een nieuwe naam en een nieuwe frisse one page site.

Hallo nieuwe bedrijfsnaam!

Ondanks mijn stelligheid en mijn primaire houding om NIET van bedrijfsnaam te veranderen dus toch een aantal doorslaggevende redenen om juist WEL van bedrijfsnaam te veranderen. En als je me wil laten weten wat je ervan vindt of als je vragen hebt naar aanleiding van deze blog, stuur me dan een mailtje naar hallo@bartwaterschoot.nl

Blogs uit de oude AA doos

www.aangenaamanders.nl heb ik laten redirecten naar deze pagina. Mijn meestgelezen blogs op Aangenaam Anders kun je terugvinden bij de rubriek blogs uit de oude doos

blogs-oude-doos

Over Bart';

Over Bart

Bart Betrekt

Bart Bedenkt

Bart Blogt

Bart Bemoeit

Al 13 jaar voel ik mij als een vis in het water in mijn vakgebied. Ik adem marketing en communicatie in en uit. Van het betrekken van mensen in workshops, het bedenken van doelgerichte en creatieve oplossingen en pragmatische plannen, bloggen tot het gevraagd dan wel ongevraagd bemoeien tegen de dingen waar ik tegen aan loop.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *