Kun jij in 2 zinnen met trots vertellen wat jouw organisatie voor haar klanten betekent? De meeste organisaties komen nog steeds niet verder dan een weinigzeggende mission statement of een opsomming van voor de hand liggende kernwaarden. Daarom geef ik workshops op basis van het inspirerende archetypemodel. Dit gebruiken we als springplank om te komen tot een betekenisvolle en echt onderscheidende positionering.
Aan de slag met je positionering
Tijdens een interactieve, constructieve sessie van 4 uur ga je met je team aan de slag met je positionering. Output is een positionering gebaseerd op 1 archetype waarin je gewenste identiteit het sterkst tot uiting komt en die we sterk kunnen vertalen naar de gewenste beleving bij je doelgroep. En aan het einde van de workshop kan iedereen met trots en energie (én in aansprekende taal) vertellen wat jouw organisatie betekent voor haar klanten!
Opzet van de workshopsessie
Doel en randvoorwaarden
DNA en kernwaarden
Bepaling huidige en gewenste archetype
Uitwerking naar business model
Van archetype naar business model
Wat levert het op?
Output van de workshop is een betekenisvolle, onderscheidende positionering gebaseerd op 1 archetype waarin je gewenste identiteit het sterkst tot uiting komt uitgewerkt in een concreet business model. Het archetypemodel is een uitstekende manier om het DNA van een organisatie te ontrafelen en in te zetten als magneet naar klanten, potentiële klanten en medewerkers.
Tarief
950 euro (ex btw)
Ervaring
Ik heb brede ervaring met het verzorgen van workshops over archetypes voor organisaties in verschillende sectoren van zakelijke dienstverleners tot woningcorporaties.
Zakelijke dienstverlening | (Semi-)overheid | Onderwijs |
Zorg | Retail | Sport |
Gerelateerde blogs
Welk archetype past het best bij jouw bedrijf?
Van obligate missie naar betekenisvolle positionering
Bart Blogt (1)
@BartBemoeit
06-81151974
hallo@bartwaterschoot.nl