Workshop Content Strategie

Wil je meer uit je digitale kanalen halen? Dan is een workshop Content Strategie zeker iets voor jouw organisatie. Je content strategie geeft structuur en richting aan alle digitale content. Voor Facebook, LinkedIn, Instagram en YouTube, maar ook voor je website en nieuwsbrieven. Door dit in te steken vanuit de juiste doelen en thema's gericht op je doelgroepen haal je meer uit je digitale kanalen en zet je het gestructureerder, efficiënter en met name doelgerichter neer. 

"In de workshop staat de focus op het doel van je content strategie 100% centraal. Ieder content item wordt getoetst aan dit doel. Of dit nu meer bereik, meer thought leadership, meer engagement of meer leads is."

Opzet van de workshopsessie

> Bepalen doelen en randvoorwaarden
> Bepalen doelgroep en online propositie
> Vertaling naar landingspagina's
> Bepalen kanalen
> Bepalen content focus en thema's
> Freestyle opdracht per thema
> Planning & Organisatie
> Vertaling doelen naar metrics

Samenstelling en duur van de workshop

De workshopsessie bestaat uit 1-2 dagdelen van 4 uur met mensen van de marketing / communicatie afdeling ondersteund door andere actieve collega's op het gebied van sociale media en collega's die zich bezig houden met digitaal klantcontact (webcare). Daarnaast is het aan te raden om ook sales en inhoudspecialisten direct te betrekken.

Wat levert het op?

Na een workshopsessie heb je een blueprint voor je content strategie met concrete stappen om je content doelen te bereiken. Daarnaast heb je panklare thema's die eenvoudig te vertalen zijn naar content items én weet je hoe je al je kanalen doelgericht en versterkend kunt inzetten. Je kunt direct aan de slag om te knallen met je content!

Tarief

Tarief voor deze workshop is € 2.000 - € 3.500. Dit is afhankelijk van het aantal workshops dat nodig is en de specifieke wensen die er zijn. Na een vrijblijvend intake gesprek ontvang je een offerte op maat.

 

Case: leadgenererende content strategie voor Time to Hire

Workshop Content Strategie Time to Hire

Workshop Content Strategie bij Time to Hire

Time to Hire is een recruitmentbureau dat gespecialiseerd is in RPO. Recruitment Process Outsourcing. Maar decision makers in HR en recruitment zijn nog onvoldoende bekend met RPO. Tijdens een interactieve content strategie sessie met marketing en sales hebben we op basis van de See – Think – Do – Care fases van Google bepaald hoe we content doelgroepgerichter kunnen inzetten om de juiste bezoekers naar de site te genereren en vervolgens te laten converteren naar interessante leads. Naast doelgerichte content voor blogs, infographics, podcasts, success cases en whitepapers hebben we ook de online propositie en de belangrijke landingspagina’s versterkt.

Meer weten over deze case of benieuwd naar de resultaten? Ik vertel er graag meer over.

 

Referenties

  • Jarno Eggink, directeur JDI:
    "

    Vanuit een katalyserende rol, iedereen en ieder idee in zijn waarde latende heeft Bart ons onze scherp gestelde propositie bezorgd. Met behulp van heldere realistische stappen, tomeloze energie, humor en creativiteit waren de strategische sessies iets om naar uit te kijken. 

    "
  • Cas de Haan, directeur Caspar de Haan:
    "

    Bart is bij ons in een lopende trein van marketing activiteiten ingestapt en heeft  het team (mijzelf, vormgever, copywriter en fotograaf) met de juiste communicatieve skills en kennis van zaken op het goede spoor gekregen. Hij bewaakt de grote lijnen, zegt met goed argumenten waar het op staat en komt met oplossingen, ideeën of alternatieven.

    "
  • Wanda Marcon, co-owner Beebielove:
    "

    Bart is een bevlogen marketeer en moderator die snel tot de kern komt. Tijdens de workshop kan hij iedereen enthousiasmeren ongeacht functie en opleiding wat resulteert in een interactief en dynamische groepsproces. Met een stukje fun, zijn vakkennis en professionaliteit kijken we terug op een zeer geslaagde sessie.

    "
  • Jessie Bekkers-van Rooij, directeur bestuurder Woonstichting SSW:
    "

    Als ik een project heb waar anders naar gekeken moet worden dan betrek ik daar graag Bart bij. Korte lijnen, fijn om mee te sparren en komt altijd met nieuwe inzichten.

    "
  • Monique Berendsen, eigenaar uitzendbureau Match 4U:
    "

    Bart is mijn sparringpartner als het gaat om de ontwikkeling van marketingconcepten. Ik ben erg blij met onze samenwerking!

    "
  • Niels Stolzenbach, Manager:
    "

    Samen met Bart hebben we sessies verzorgd voor de medewerkers van WerkgeversServicePunt Werkhart. Bart zorgt met zijn gezonde dosis speelse creativiteit voor focus op datgene wat je wil bereiken in een totaal ontspannen sfeer.

    "

Verder Praten?

Naam

Telefoon

Bericht