Logo veranderen: een mijnenveld vol gevoeligheden

Een logo is niet goed of slecht. Daarom vind ik een logoverandering één van de allermoeilijkste uitdagingen die er zijn in mijn vak. Het is veel moeilijker dan het ontwikkelen van een nieuw logo. Bij een nieuw logo begin je van scretch af aan. Dit heeft als voordeel dat je er blanco naar kunt kijken. […]

13 maart 2014 Lees meer

Een logo is nog geen merk

Logo’s zijn de meest herkenbare uiterlijke manifestatie van een merk. Maar waren deze logo’s net zo vanzelfsprekend als we deze merken nu niet kenden?

21 december 2013 Lees meer

Marketing blokkades

In de gesprekken die ik voer met ondernemers stuit ik vaak op blokkades. Ik ben ervan overtuigd dat er ondernemers zijn die zichzelf onbedoeld te kort doen in hun marketing. De oorzaak: marketing blokkades. Deze marketing blokkades zorgen ervoor dat bepaalde kansen niet optimaal benut worden. Nu is het altijd makkelijker om (drog)redenen te bedenken […]

4 oktober 2013 Lees meer

Hoe werk je als online merk aan je offline merkbeleving

Veel retailers denken van offline naar online. Retailers met succesvolle webshops zonder fysieke verkooppunten weten dat het ook belangrijk is om in hun offline merkbeleving te investeren. Niet alleen voor verkoop of distributie, maar vooral ook om “echte” merk contactmomenten te leggen met je doelgroep ter versterking van de band tussen merk en doelgroep. 5 […]

3 oktober 2013 Lees meer

Bloggen: 10 vragen en antwoorden

Iedereen blogt, lijkt wel. Maar wat kan bloggen voor de vindbaarheid van de website van je bedrijf betekenen? Om de vindbaarheid van je website te verhogen kan een blog een sterk online marketing instrument zijn. Daarom geef ik aan de hand van 10 vragen in vogelvlucht antwoord op wat een blog voor je website kan […]

5 augustus 2013 Lees meer

Hoe presenteer je je bedrijf op je website (10 tips)

De corporate website is het belangrijkste communicatiemiddel voor je bedrijfspresentatie. Zonder website bestaat je bedrijf niet. In ieder geval niet voor de doelgroep die online op zoek gaat naar informatie. Hoe presenteer je je bedrijf online is dan ook een vraag waar veel ondernemers mee worstelen. Wat zet je op de homepage? Hoe structureer je […]

4 augustus 2013 Lees meer

Hoe vertaal je de beleving van je winkel naar je webshop

Als je een webshop wil laten bouwen zijn er veel webbouwers die je daar uitstekend mee kunnen helpen. Technisch zit de webshop goed in elkaar. Aansprekend webdesign, bestel en betaalfunctionaliteiten, usability etc. Dan heb je dus je eigen online verkoopkanaal. Als je hier ook nog eens al je producten mooi gefotografeerd in plaatst heb je je […]

17 juni 2013 Lees meer

Het boomerangeffect van boardroom branding

In mijn vakgebied ken ik geen vakterm die zo vaak misbruikt wordt als het populistisch gebruikte woord “branding”. De ene ondernemer blijkt er vooral naamsbekendheid mee te bedoelen. De andere ondernemer bedoelt er zijn imago mee. Weer een ander denkt aan een pakkende slogan of een dure tv-commercial. Nog te weinig ondernemers verstaan onder branding […]

1 juni 2013 Lees meer

Het meten van accountability kost meer dan het oplevert

Ik vind dat er in mijn vakgebied nogal makkelijk geroepen wordt om accountability. Op zich is het natuurlijk terecht. Want we hebben onvoldoende zicht in de resultaten van ons vak. De offline kant althans. Het geeft een black box ervaring. Je stopt iets ergens in, maar je hebt geen idee wat er uit komt. Andere […]

21 april 2013 Lees meer