Employer branding

Als je je als werkgever wilt onderscheiden in de huidige strijd om talent op de arbeidsmarkt dan heb je daar een sterk employer brand voor nodig. Het archetype model is een ideaal middel om te komen tot een verbindende en betekenisvolle inzet van employer branding. Zodat je als werkgever een magneet wordt naar de juiste soort kandidaten.

In 2 workshops van een dagdeel gaan we aan de slag met een team van HR, communicatie, teammanagers en een aantal medewerkers die een ambassadeursprofiel vertegenwoordigen voor het gewenste employer brand. In de eerste sessie bepalen we het archetype dat past bij de organisatie en gaan we op zoek naar het #DWIH (daarom werk ik hier) gevoel. In de tweede workshopsessie concretiseren we het archetype naar een paspoort van het type kandidaten waar we naar op zoek gaan. Hierin staan persoonlijke kenmerken, interesses, drijfveren en andere concrete insights waar we gericht op in kunnen spelen via arbeidsmarktcommunicatie. 

Model employer branding

Employer branding DNA

Opzet van de workshopsessies

DNA & Drijfveren
Kansen arbeidsmarkt
Bepalen archetype
Paspoort per archetype
Vertaling naar arbeidsmarktcommunicatie

Wat levert het op?

Na de workshop employer branding kun je je arbeidsmarktcommunicatie op een verbindende en betekenisvolle manier inzetten, zodat potentiële medewerkers zich kunnen identificeren en aangetrokken voelen tot jou als werkgever. Je ontvangt een rapport van de workshop dat je perfect kunt gebruiken als blauwdruk voor arbeidsmarktcommunicatie zoals werkenbij site, testimonials, video, social media, events.

Kosten

2.500 euro (inclusief voorbespreking en inlezen)

Gerelateerde blog

Employer branding vanuit je DNA

Referenties

  • Giorgio Verweij, Sales en Marketing Manager Control Union:
    "Tijdens 2 workshops hebben wij met ons team onze content strategie en bijbehorende planning uitgepluisd, targetpoints bijgevoegd en opnieuw in een volledig nieuw jasje gestoken. Door de uitgesproken mening van Bart, wist hij ons te activeren en te inspireren."
  • Marco Quanjer, CEO, Abeltalent:
    "Wat begon als een content vraagstuk mondde uit in een fantastische strategische sessie. Met rust, kennis en kunde vanuit Bart hebben we iets heel moois neergezet!"
  • Suania Cereceda Fial, Digital Marketing, Convious:
    "We were in need of a content specialist to help us align our strategy between our marketing and sales teams, and Bart was there to help us. Throughout 2 great and interactive workshops, Bart helped us tackle our problem and gave us great tools to move forward. He provided an insightful report that was used as a base for different marketing projects."
  • Sebastiaan Cové, Marketing Manager Time to Hire:
  • Niki Ritmeijer, bestuur LAKS:
  • Richard Brugel, Partner bij Strik Creemers & Partners:
  • Jarno Eggink, directeur JDI:
    "

    Vanuit een katalyserende rol, iedereen en ieder idee in zijn waarde latende heeft Bart ons onze scherp gestelde propositie bezorgd. Met behulp van heldere realistische stappen, tomeloze energie, humor en creativiteit waren de strategische sessies iets om naar uit te kijken. 

    "
  • Cas de Haan, directeur Caspar de Haan:
    "

    Bart is bij ons in een lopende trein van marketing activiteiten ingestapt en heeft  het team (mijzelf, vormgever, copywriter en fotograaf) met de juiste communicatieve skills en kennis van zaken op het goede spoor gekregen. Hij bewaakt de grote lijnen, zegt met goed argumenten waar het op staat en komt met oplossingen, ideeën of alternatieven.

    "
  • Wanda Marcon, co-owner Beebielove:
    "

    Bart is een bevlogen marketeer en moderator die snel tot de kern komt. Tijdens de workshop kan hij iedereen enthousiasmeren ongeacht functie en opleiding wat resulteert in een interactief en dynamische groepsproces. Met een stukje fun, zijn vakkennis en professionaliteit kijken we terug op een zeer geslaagde sessie.

    "
  • Jessie Bekkers-van Rooij, directeur bestuurder Woonstichting SSW:
    "

    Als ik een project heb waar anders naar gekeken moet worden dan betrek ik daar graag Bart bij. Korte lijnen, fijn om mee te sparren en komt altijd met nieuwe inzichten.

    "

Verder Praten?

    Naam

    Telefoon

    Bericht