blog content contact

Content zonder contact is zonde van de moeite

Online verbinding maken vraagt behoorlijk wat van de kwaliteit van je content. Het internet is nogal een afstandelijk kanaal, dus om dan tot contact te komen zul je van goede huize moeten komen. Daarbij komt dat content maken tijdrovend is. In deze blog 5 dingen die ik anders ben gaan doen om online verbinding te maken.

1. Stop met kwantiteit

Dit is de makkelijkste tip. Liever één betekenisvolle blog per maand, dan snelgeschreven losse flodders omdat je zo nodig iedere week twee blogs wil plaatsen. Er is een overload aan content, losse content flodders zetten echt geen zoden meer aan de dijk.

En als je vaste over vaste onderwerpen schrijft bundel deze dan door ze intern te linken naar elkaar. Goed voor de kwalitatieve posities van je content. 

2. Schrijf uitnodigend ipv technische SEO teksten

Leuk als je content helemaal SEO proof is en je overal groene vinkjes hebt staan. Het levert je misschien meer bezoekers op, al kun je je afvragen wat je aan die bezoekers hebt. Het is als droge boerenkool zonder jus. De “jus” krijg je door een eigen stijl, en door persoonlijk en uitnodigend te schrijven. Breng je content tot leven, gebruik verbeelding, investeer in goede afbeeldingen en prikkelende titels. Nodig uit om te reageren. En voor je het weet reageert er iemand!

“Schrijf met jus”

3. Niet-commercieel of vanuit je bedrijf

Schrijf persoonlijk vanuit je eigen mening en je persoonlijke kijk op je vak. Vanuit je ervaring en de actualiteit en vooral vanuit je expertise. Hoe specifieker hoe beter, want het is dringen geblazen op de algemene expertises. 

“Ga niet achterover leunen, breng je content aan de man”

4. Distributie via social

Geef je content een zetje. Distribueer je content via linkjes in je sociale media kanalen. Onderstaand model laat dit goed zien. Overigens wordt email nog wel eens vergeten als distributiekanaal. Maar email is – ondanks dat het niet sexy is – natuurlijk nog steeds een sterk 1-op-1 kanaal om klantrelaties en warme contacten mee te bereiken. Zeker als je bedenkt dat een grote groep niet via Twitter of LinkedIn te bereiken is. InMail (email functie van LinkedIn) gebruik ik ook wel eens bewust. Goed voor 1-op-1 contact. Pas alleen op dat mensen het niet gaan zien als spam. Doseren dus.

where-the-magic-happens_content-1024x401

5. Zet de verdubbelaar in

Heeft je site waar je op blogt een beperkt bereik? Kijk dan naar online platforms of andere relevante media die interessant zijn voor je doelgroep en bied je blogartikel aan. Uiteraard altijd wel oppassen voor duplicate content en zorg dat er een linkje uitgaat naar jouw site of bron-artikel.

Meer uit je content halen?

Heb je over een van deze 5 tips een vraag? Of kan ik je ergens bij helpen? Als “Registered Content Marketeer” vertel ik je graag hoe je meer uit je content kunt halen.


Over Bart';

Over Bart

Bart Betrekt

Bart Bedenkt

Bart Blogt

Bart Bemoeit

Al meer dan 15 jaar voel ik mij als een vis in het water in mijn vakgebied. Ik adem marketing en communicatie in en uit. Van het betrekken van mensen in workshops, het bedenken van doelgerichte campagnes en pragmatische plannen, bloggen tot het gevraagd dan wel ongevraagd bemoeien tegen de dingen waar ik tegen aan loop.

Meer over Bart





Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *