Sinds kort ben ik voor 16 uur in de week als Marketing Manager aan de slag bij AbelTalent. Mijn uitdaging: met onze AbelTalenten impact maken bij opdrachtgevers in de fysieke leefomgeving. Ik ga me voornamelijk bezig houden met branding, content marketing, recruitment marketing, account based marketing en SEO van de website.
De beste stuurlui staan aan wal. En als externe sta ik daar in principe ook als ik een strategie ontwikkel. Maar toen AbelTalent mij vroeg om na mijn strategietraject ook te helpen bij de implementatie van de strategie en het behalen van de geformuleerde doelen, ben ik met volle overtuiging aan boord gestapt.

Over AbelTalent
AbelTalent is een intermediair die (junior) adviseurs opleidt en bemiddelt om in te zetten bij opdrachtgevers in de fysieke leefomgeving (lucht, water, bodem en natuur) die hun data op orde willen krijgen. Denk hierbij aan het verwerken van data uit diverse beleidsdocumenten om beleidskeuzes op te kunnen baseren. Opdrachtgevers zijn: overheidsinstanties, omgevingsdiensten, ingenieursbureaus en nutsbedrijven.
Wapenfeiten
De eerste stappen zijn gezet. Ik heb een marketingplan in hoofdlijnen uitgewerkt en de komende week staat de eerste strategiesessie met het MT ingepland. Ik kijk ernaar uit om snel resultaten te kunnen laten zien!
Case: Strik Creemers & Partners
Ik werk voor verschillende klanten als Marketing Manager op Afstand. Voor Strik Creemers & Partners, een financieel advieskantoor in Eindhoven met 10 specialisten, werk ik sinds begin 2021 8 uur per week. Met de 2 eigenaren hebben we de marketing strategie bepaald. Vanuit het opgestelde marketingplan ben ik bezig met de uitvoering en optimalisatie hiervan. Denk hierbij aan het neerzetten van de vernieuwde positionering, nieuwe website en bijbehorende filmpjes, het interviewen van klanten voor nieuwe succesverhalen, opzetten van sponsorprogramma’s en het coördineren van sociale media en de nieuwsbrief.