Impact maken als Marketing Manager bij AbelTalent

Sinds oktober ben ik voor 16 uur in de week als Marketing Manager aan de slag bij AbelTalent. Mijn uitdaging: met onze AbelTalenten impact maken bij opdrachtgevers in de fysieke leefomgeving. Ik ga me voornamelijk bezig houden met branding, content marketing, recruitment marketing, account based marketing en SEO van de website.

De beste stuurlui staan aan wal. En als externe sta ik daar in principe ook als ik een strategie ontwikkel. Maar toen AbelTalent mij vroeg om na mijn strategietraject ook te helpen bij de implementatie van de strategie en het behalen van de geformuleerde doelen, ben ik met volle overtuiging aan boord gestapt.

Bij AbelTalent op kantoor in Bunnik

Over AbelTalent

AbelTalent is een intermediair die (junior) adviseurs opleidt en bemiddelt om in te zetten bij opdrachtgevers in de fysieke leefomgeving (lucht, water, bodem en natuur) die hun data op orde willen krijgen. Denk hierbij aan het verwerken van data uit diverse beleidsdocumenten en andere bronnen om beleidskeuzes op te kunnen baseren. Opdrachtgevers zijn: overheidsinstanties, omgevingsdiensten, ingenieursbureaus en nutsbedrijven.

Uitwerking DNA als eerste wapenfeit

De eerste stappen zijn gezet. Ik heb een marketingplan in hoofdlijnen uitgewerkt en de eerste strategiesessies hebben plaatsgevonden met directie en MT. Dit heeft geresulteerd in een aangescherpt DNA dat uitgewerkt is in een fotocollage met authentieke foto’s van eigen mensen. Vanuit het idee om iedereen een stukje DNA te sturen ontstond het concept om het DNA uit te werken in een puzzel. En zo kreeg iedereen een week voor de presentatie een puzzelstukje van het DNA thuisgestuurd. Tijdens de kwartaalmeeting hebben we na de presentatie met het hele team de DNA puzzel gelegd. Een mooie symbolische vorm om iedereen in een actieve vorm onderdeel uit te laten maken van het DNA.

Op het einde kreeg ook iedereen een mooi boekwerk mee naar huis waarin de blauwdruk van het DNA met foto’s en tekst is uitgewerkt. Van Aandacht tot Verbinden.

Case: Strik Creemers & Partners

Ik werk voor verschillende klanten als Marketing Manager op Afstand. Voor Strik Creemers & Partners, een financieel advieskantoor in Eindhoven met 10 specialisten, werk ik sinds begin 2021 8 uur per week. Met de 2 eigenaren hebben we de marketing strategie bepaald. Vanuit het opgestelde marketingplan ben ik bezig met de uitvoering en optimalisatie hiervan. Denk hierbij aan het neerzetten van de vernieuwde positionering, nieuwe website en bijbehorende filmpjes, het interviewen van klanten voor nieuwe succesverhalen, opzetten van sponsorprogramma’s en het coördineren van sociale media en de nieuwsbrief.


Over Bart';

Over Bart

Bart Betrekt

Bart Bedenkt

Bart Blogt

Bart Bemoeit

Al meer dan 20 jaar voel ik mij als een vis in het water in mijn vakgebied. Ik adem marketing en communicatie in en uit. Van het betrekken van teams in workshops tot het bedenken en uitvoeren van marketing strategieën.

Meer over Bart





Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *