Waarom je beter moet nadenken over je call to action

Als ik een workshop Content Strategie voorbereid voor een bedrijf, dan merk ik dat call to actions vaak op een one size fits all manier ingezet worden. Book a demo. Sign up here. Apply now. Te hoogdrempelig voor de meeste bezoekers en dus een gemiste kans. Want het zal je weinig conversies opleveren als je het op deze manier inzet. Er zijn zo veel meer smaken die je kunt bedenken om je bezoeker een volgende stap te laten zetten. Immers dat zou het doel moeten zijn van een call to action in je content strategie.

Analogie met iemand versieren

Het inzetten van een call to action op je landingspagina kun je prima vergelijken met hoe je een leuke dame benadert bij het uitgaan. Je vraagt niet meteen of ze met je mee naar huis wilt. Je biedt haar een drankje aan. Je laat even zien wat voor dance moves je in huis hebt (grappen of sterke verhalen mogen ook, whatever she likes). En als dat heel goed gaat, dan kun je haar nummer vragen. En als zij het ook een leuke avond vond, dan krijg je die misschien ook wel. Het één leidt tot het ander, zullen we maar zeggen.

Probeer te bedenken wat dat gratis drankje kan zijn of wat die awesome dance move is en wat de gepercipieerde waarde is van wat je biedt in ruil voor de gegevens die je gaat vragen.

Verleid je bezoeker tot een volgende stap

Zo is het dus ook met je content strategie waarin je bezoekers probeert te verleiden tot een volgende stap. Wees bewust van de stappen in de customer journey en in welke fase je bezoeker zich bevindt. Een first time visitor wil je anders benaderen dan iemand die voor de 5de keer je website bezoekt. Anders krijg je dus dit (zie header). Een knipoog die het altijd erg goed doet in mijn workshops. Ik denk omdat ie zo herkenbaar is 😉

Meer over de workshop content strategie

Met veel positieve energie begeleid ik marketing en sales teams van bedrijven bij het uitstippelen van hun content strategie. Het vanuit de behoeftes van de doelgroep bepalen welke content, met welk doel en met welke call to action ingezet wordt, speelt daarbij een centrale rol. Wil je hier meer over weten? Bekijk wat de workshop content strategie inhoudt. Je mag me natuurlijk ook gewoon een email sturen.

 


Over Bart';

Over Bart

Bart Betrekt

Bart Bedenkt

Bart Blogt

Bart Bemoeit

Al meer dan 15 jaar voel ik mij als een vis in het water in mijn vakgebied. Ik adem marketing en communicatie in en uit. Van het betrekken van mensen in workshops, het bedenken van doelgerichte campagnes en pragmatische plannen, bloggen tot het gevraagd dan wel ongevraagd bemoeien tegen de dingen waar ik tegen aan loop.

Meer over Bart





Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *