Content sampling: wilt u ook een stukje kaas?

Als het even kan ga op zaterdag naar de markt op de Kruisstraat in Eindhoven (Woensel). Als je naar de markt gaat en je krijgt een lekker stukje kaas aangeboden dan zegt iedereen daar ja tegen (tenzij je geen kaas lust natuurlijk). We weten allemaal waarom de kaasverkoper het doet. End of the day verkoopt hij namelijk meer kaas dan zijn buurman die geen lekkere stukjes kaas weggeeft.

Kennis delen

Hetzelfde merk ik tijdens de workshops die ik geef. Die staan in het teken van kennis maken en kennis delen op het gebied van nieuwe media én het spelen van het spel. Veel deelnemers vinden het jammer dat het spel niet helemaal gespeeld is op het einde. En de eerlijkheid gebied te zeggen dat ik dat zelf ook jammer vind. Maar dat is vanuit de passie van mijn vak. Vanuit een commercieel perspectief is het goed om een voorproefje te geven. Als ik kaas wil verkopen, moet ik natuurlijk niet de hele kaas willen weggeven.

Content sampling met kennis

Content gaat om kennis delen. Maar je moet je kennis ook verkopen. Met blogs, social media en kennis sessies laat je iedere keer een stukje van je kennis proeven. Geef dus niet zo maar al je kennis weg, maar maak je volgers lekker met aantrekkelijke content sampling!


Over Bart';

Over Bart

Bart Betrekt

Bart Bedenkt

Bart Blogt

Bart Bemoeit

Al meer dan 15 jaar voel ik mij als een vis in het water in mijn vakgebied. Ik adem marketing en communicatie in en uit. Van het betrekken van mensen in workshops, het bedenken van doelgerichte campagnes en pragmatische plannen, bloggen tot het gevraagd dan wel ongevraagd bemoeien tegen de dingen waar ik tegen aan loop.

Meer over Bart





Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *