10 valkuilen Facebook voor B2B bedrijven

Met regelmaat krijg ik de vraag van B2B bedrijven of ze ook op Facebook moeten zitten. Het antwoord vanuit communicatie oogpunt is eigenlijk heel eenvoudig. Als je klanten en relaties op Facebook zitten, dan is het interessant. Zitten ze daar niet op? Dan is het niet interessant. Facebook is niet alleen interessant voor bedrijven die […]

28 oktober 2015 Lees meer

Het hockeystickeffect

Eén van de meest gestelde vragen over content marketing is wanneer gaat mijn content nou iets opleveren? En terecht! Want content marketing kost als je het goed wil doen ontzettend veel tijd, energie en dus ook geld. Wil je dit als investering kunnen volhouden dan moet er op enige termijn ook een pay off zijn. […]

10 oktober 2015 Lees meer

Hoe je je bedrijf (wel!) kunt promoten op social media

Veel bedrijven willen hun bedrijf promoten op sociale media. Veel bedrijven zijn er inmiddels ook al achter dat het promoten van hun bedrijf op sociale media niet werkt. Niet voor niets zien veel social media specialisten het als vloeken in de kerk. Maar is dat wel zo? Bedrijven die het goed doen op sociale media […]

9 september 2015 Lees meer

Verantwoord bezuinigen op marketing

In economisch moeilijke tijden is marketing vaak het eerste slachtoffer waar bezuinigd op wordt. Een aantal feiten: 6 van de 10 MKB ondernemingen hebben in 2012 en 2013 bezuinigd op reclame. 25% is van plan die budgetten nog verder te verkleinen. Nu zul je mij niet horen zeggen dat je op marketing niet kunt bezuinigen, […]

17 juli 2015 Lees meer

Content sampling: wilt u ook een stukje kaas?

Als het even kan ga op zaterdag naar de markt op de Kruisstraat in Eindhoven (Woensel). Als je naar de markt gaat en je krijgt een lekker stukje kaas aangeboden dan zegt iedereen daar ja tegen (tenzij je geen kaas lust natuurlijk). We weten allemaal waarom de kaasverkoper het doet. End of the day verkoopt […]

30 maart 2015 Lees meer

Social media vraagt om cultuurverandering bij bedrijven

Als je social media organisatiebreed wil inzetten vanuit je bedrijf dan is het belangrijk dat social media niet geïsoleerd ingezet wordt vanuit de marketing afdeling. Dat klinkt natuurlijk heel evident, maar vaak is het al heel wat dat er iemand verantwoordelijk is gesteld voor social media. Zeker bij de traditionele, no nonsense MKB bedrijven. Voor […]

17 februari 2015 Lees meer

Waarom alternatieve domeinextensies geen alternatief zijn

De markt van domeinnamen is een verzadigingsmarkt. Het wordt dus steeds lastiger om een goede domeinnaam te claimen. Althans met een .nl extensie. Want wie naar een website op zoek gaat in Nederland denkt bijna automatisch aan een .nl adres. Het is bijna net zo vanzelfsprekend als de www. Als de gewenste .nl domeinnaam niet […]

7 december 2014 Lees meer

5 low budget manieren om onder de aandacht te komen op social media

Van de success cases op social media zijn er veel van grote merken, met gigantische budgetten. Lekker makkelijk zul je denken want de meeste bedrijven beschikken natuurlijk niet over zo een portemonnee. Veel knapper vind ik het als je succes kunt boeken op social media zonder daarvoor een groot budget in te zetten. Om te […]

13 september 2014 Lees meer

Checklist: waar moet een sterke merknaam aan voldoen?

In deze blog een checklist met de 10 belangrijkste succescriteria voor een nieuwe merknaam.

20 augustus 2014 Lees meer

Hoe zet ik een nieuw concept in de markt? (10 stappen)

Heb je een nieuw marketing concept bedacht dat inspeelt op een gat in de markt? In deze blog 10 stappen van concept tot vermarkting.

2 augustus 2014 Lees meer

Facebook en de fruitmachine

Ja, deze blog klinkt een beetje als Sjakie en de Chocoladefabriek. Toch wil ik op deze manier even je aandacht vragen. De afgelopen weken heb ik de tijd genomen om te experimenteren met het boosten van posts op Facebook. Hierbij heb ik meerdere keren sociale content geplaatst op Facebook met en zonder boosts. Mijn conclusie […]

15 mei 2014 Lees meer

Google jij wel eens op jezelf?

Nee? Dan zou je dat eens moeten doen. Wat denk je dat er komt? Niks? Of iets vreemds? Of iets over een hard aan de weg timmerende naamgenoot wellicht? Als (potentiële) klanten informatie over je gaan zoeken, dan is de kans groot dat ze je naam intikken op Google. Het eerste resultaat is vaak Linkedin. […]

20 april 2014 Lees meer