Wie is jouw droomklant?

Als ik vraag naar iemand zijn droomklant dan krijg ik in 9 van de 10 gevallen een algemene omschrijving van de doelgroep. Maar een doelgroep zorgt niet voor focus. Sterker nog omdat je je richt op je hele doelgroep en niemand wil uitsluiten werkt het afstandelijk (voor je het weet zit je in de u-vorm […]

6 november 2016 Lees meer

Draagvlak is de kortste route naar strategie

Een plan is maar een plan. Zonder draagvlak is de kans groot dat een plan intern niet het juiste commitment krijgt en uiteindelijk in de bureaula belandt. Logisch. Maar toch zie ik dat er nog steeds veel taakgerichte plannen gemaakt worden. Daarna de implementatie. Liever redeneer ik andersom. Eerst draagvlak en daarna het plan. Sneller en […]

2 november 2016 Lees meer

Doe jij aan social selling?

LinkedIn is voor mij mijn belangrijkste business tool. Belangrijker nog dan mijn website. Sterker nog als ik zou moeten kiezen tussen de twee zou ik zonder twijfel kiezen voor LinkedIn. Daar heb ik mijn netwerk dat ik kan vergroten, kan ik mijn kennis op verschillende manieren delen via blogs en updates en kan ik de […]

27 oktober 2016 Lees meer

Content zonder contact is zonde van de moeite

Online verbinding maken vraagt behoorlijk wat van de kwaliteit van je content. Het internet is nogal een afstandelijk kanaal, dus om dan tot contact te komen zul je van goede huize moeten komen. Daarbij komt dat content maken tijdrovend is. In deze blog 5 dingen die ik anders ben gaan doen om online verbinding te […]

25 oktober 2016 Lees meer

Trend: bedrijven zetten vol in op persoonlijke factor

Na de digitalisering, de opkomst van sociale media en mobile first zie ik nu een andere grote trend in marketingland. Persoonlijk. Je ziet het goed terug bij de grote, innovatieve bedrijven als Albert Heijn, Coolblue en KLM. Uiteraard. Maar vandaag hoorde ik een radiocommercial van DTG (de oude Gouden Gids en Telefoongids) waarin het bedrijf […]

22 oktober 2016 Lees meer

Doe jij nog aan visitekaartjes?

Ik moet bekennen. Ik doe steeds minder aan visitekaartjes. Ik vergeet ze mee te nemen. Ik vergeet ze te geven. Waarom? Omdat ik merk dat we steeds minder het visitekaartje nodig hebben van ons bedrijf. Contact is steeds persoonlijker. Ook in de praktische zin. Ik sla iemand zijn telefoonnummer of emailadres meteen op. En vaak […]

20 oktober 2016 Lees meer

Hallo Bart Waterschoot, dag Aangenaam Anders

Als een klant zijn bedrijfsnaam wil veranderen dan raad ik dat bijna altijd direct af. Immers met je bedrijfsnaam heb je jarenlang een reputatie en bekendheid opgebouwd in je netwerk en dit vertegenwoordigt dus een enorme waarde voor je bedrijf. Toen ik 6 jaar geleden Aangenaam Anders begon was dat een sterke naam die perfect […]

2 oktober 2016 Lees meer